On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Vztlak vzniká při obtékání profilu v důsledku vytvoření rozdílu tlaků nad a pod profilem. Jaký tlak je pod a nad profilem a jaký je při běžných úhlech náběhu poměr jejich velikostí?

Naučit se

2. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

3. V klouzavém ustáleném letu je rovnováha mezi:

Naučit se

4. Letí-li letadlo klouzavým letem při takovém úhlu náběhu, že jeho klouzavost je např. 10, pak to znamená, že:

Naučit se

5. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

6. Klouzavost PK lze definovat:

Naučit se

7. Jak se změní rychlost proudění a statický tlak v něm, když v nějakém místě dojde ke zhuštění proudnic?

Naučit se

8. Vztlak působí:

Naučit se

9. Rosný bod je:

Naučit se

10. Rychlost větru 10 m/s je:

Naučit se

11. Údolní vítr (tzv. "údolka") vane:

Naučit se

12. Stacionární frontou nazýváme frontu, která:

Naučit se

13. Které druhy oblaků jsou typické pro oblačný systém teplé fronty:

Naučit se

14. Mezi místní charakteristické větry patří vítr nazývaný „FÖHN“:

Naučit se

15. Při stabilním teplotním zvrstvení a silném větru, který s výškou dále sílí, vzniká za terénní překážkou proudění:

Naučit se

16. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

17. Do předstartovní kontroly patří

Naučit se

18. "B" stall provedu

Naučit se

19. Rychlost letu zvýším

Naučit se

20. Při silnějším větru startuji

Naučit se

21. Svahování praktikujeme tak, že

Naučit se

22. Letadlo letící kursem 265 za větru 085 bude:

Naučit se

23. Poloha zeměpisného a magnetického pólu:

Naučit se

24. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

25. Terénní útvary jako jsou lesy, louky, jezera, hrady, silnice, železnice atd. nazýváme:

Naučit se

26. Čas se udává:

Naučit se

27. Letecké navigaci vyhovují nejlépe mapy, které:

Naučit se

28. Při nouzovém přistáním upřednostním

Naučit se

29. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

30. Při asymetrickém zaklopení má PK tendenci

Naučit se

31. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

32. Vleče-li mne padák při silném větru po zemi stahuji většinou k sobě

Naučit se

33. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

34. Po průletu převodní výškou se pro udávání výšky přejde z nastavení hodnoty QNH:

Naučit se

35. Ve vzdušném prostoru G se požadavek na spojení?

Naučit se

36. Zkratka AGL u výškového údaje v letecké mapě znamená:

Naučit se

37. Výškoměr nastavený na hodnotu QFE letiště ukazuje po přistání na letišti:

Naučit se

38. Co znamená zkratka CTR?

Naučit se

39. Ověřovat zda je technický průkaz SLZ platný je povinností:

Naučit se

40. Údaj v metrech přepočítáte na údaj ve stopách přibližně (foot, zkr.ft)

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Pro zabránění ztrátám tepla je nejúčinnější:

Naučit se

44. Mobilní telefon by měl mít pilot za letu:

Naučit se

45. Resuscitace bez dýchání z plic do plic se provádí:

Naučit se

46. Uvolnění dýchacích cest se u pacienta v bezvědomí provádí především pomocí:

Naučit se

47. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se

48. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

49. Telefonní číslo na záchrannou službu je v ČR:

Naučit se

50. Pokud jedna vrstva tlakového obvazu nestačí k zastavení krvácení z rány na noze:

Naučit se