On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Těžiště letadla je:

Naučit se

2. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

3. Celková hmotnost PK a pilota s veškerým vybavením je 100 kg, plocha PK je 25 m2 . Plošné zatížení PK je:

Naučit se

4. Vztlak na profilu křídla:

Naučit se

5. Při obtékání tělesa vznikají aerodynamické síly. Nazývají se:

Naučit se

6. Při kritickém úhlu náběhu:

Naučit se

7. Větší část vztlaku vzniká:

Naučit se

8. Na které části vrchlíku PK působí největší vztlak při pohledu zepředu?

Naučit se

9. Se studenou frontu I. druhu jsou obvykle spojeny nebezpečné jevy:

Naučit se

10. Hustota vzduchu:

Naučit se

11. Z vrstvy oblačnosti typu St - stratus převážně:

Naučit se

12. Která vlastnost je typická pro troposféru:

Naučit se

13. V jaké výšce dosahuje barometrický tlak přibližně poloviční hodnoty tlaku na střední hladině moře:

Naučit se

14. Mezi místní charakteristické větry patří vítr nazývaný „FÖHN“:

Naučit se

15. Které z následujících typů oblačnosti jsou známkou instabilní (nestabilní) vzduchové hmoty?

Naučit se

16. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

17. Svahování praktikujeme tak, že

Naučit se

18. Rychlost letu zvýším

Naučit se

19. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

20. Při asymetrickém zaklopení 1/2 náběžné hrany PK je potřeba

Naučit se

21. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

22. Směru jih odpovídá údaj:

Naučit se

23. Zeměpisné souřadnice nám udávají:

Naučit se

24. Letecké navigaci vyhovují nejlépe mapy, které:

Naučit se

25. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

26. 045 stupňů je vedlejší světová strana:

Naučit se

27. Terénní útvary jako jsou lesy, louky, jezera, hrady, silnice, železnice atd. nazýváme:

Naučit se

28. Při sešlápnutí speed systému

Naučit se

29. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

30. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

31. Při částečném zaklopení je správný postup

Naučit se

32. Při nouzovém přistáním upřednostním

Naučit se

33. Záložní padák (ZP) použijeme bez váhání

Naučit se

34. Musí být na palubě letadla při všech letech doklad o pojištění zákonné odpovědnosti?

Naučit se

35. Omezený prostor (LK R) je prostor, který pilot:

Naučit se

36. Letadlo za letu nebo pohybující se na zemi musí dát přednost letadlu, které:

Naučit se

37. Informace o poloze CTR, TMA, LKR, LKP je možno získat

Naučit se

38. Lety VFR ve vzdušném prostoru třídy G se musí provádět tak, aby letadlo letělo:

Naučit se

39. Zkratka AGL u výškového údaje v letecké mapě znamená:

Naučit se

40. TMA (koncová řízená oblast)

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Základním úkolem první pomoci při ošetření ran a oděrek je:

Naučit se

44. Nejpodstatnější výkony první pomoci, které můžeme provést v případě vážného úrazu, jsou:

Naučit se

45. Resuscitace bez dýchání z plic do plic se provádí:

Naučit se

46. Vyberte správné tvrzení, týkající se improvizovaného transportu:

Naučit se

47. Pro kvalitu resuscitace má rozhodující význam:

Naučit se

48. Chceme-li zastavit krvácení zaškrcením, pak platí zásada:

Naučit se

49. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se

50. Prvotní vyšetření zahrnuje

Naučit se