On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Klouzavost vůči zemi se:

Naučit se

2. Těžiště letadla je:

Naučit se

3. Rychlost letu PK a MPK se při zvýšení váhy pilota:

Naučit se

4. Součinitel vztlaku je nejvíce ovlivněn:

Naučit se

5. Při změně plošného zatížení se aerodynamická klouzavost:

Naučit se

6. Indukovaný odpor lze zmenšit:

Naučit se

7. Celková hmotnost PK a pilota s veškerým vybavením je 100 kg, plocha PK je 25 m2 . Plošné zatížení PK je:

Naučit se

8. Přetažení PK je:

Naučit se

9. Který z následujících druhů oblačnosti může zasahovat až do stratosféry?

Naučit se

10. Polovina hmotnosti zemské atmosféry se nachází ve spodních:

Naučit se

11. V jaké výšce dosahuje barometrický tlak přibližně poloviční hodnoty tlaku na střední hladině moře:

Naučit se

12. Které z následujících typů oblačnosti jsou známkou instabilní (nestabilní) vzduchové hmoty?

Naučit se

13. Hustota vzduchu v zemské atmosféře s výškou:

Naučit se

14. Základní příčinou vzniku oblačnosti v atmosféře je:

Naučit se

15. Čočkovité podlouhlé mraky:

Naučit se

16. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

17. Předstartovní kontrola je

Naučit se

18. "B" stall provedu

Naučit se

19. Při silnějším větru startuji

Naučit se

20. Při nalétnutí do termického stoupavého proudu

Naučit se

21. Při asymetrickém zaklopení 1/2 náběžné hrany PK je potřeba

Naučit se

22. Srovnávací navigace spočívá v:

Naučit se

23. Horizontální rychlost se udává:

Naučit se

24. Letadlo letící kursem 265 za větru 085 bude:

Naučit se

25. 225 stupňů je vedlejší světová strana:

Naučit se

26. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

27. 045 stupňů je vedlejší světová strana:

Naučit se

28. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

29. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

30. Při nouzovém přistáním upřednostním

Naučit se

31. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

32. Při přetažení PK

Naučit se

33. Při pozemním nácviku v silnějším větru vrchlík pilota nečekaně nadzvedne nad zem. Správný postup je:

Naučit se

34. TMA (koncová řízená oblast)

Naučit se

35. Letištní provozní zóna (ATZ) má tyto rozměry:

Naučit se

36. Lety VFR ve vzdušném prostoru třídy G se musí provádět tak, aby letadlo letělo:

Naučit se

37. Létat nad shromážděním osob v takové výšce, která by nedovolila v případě vzniklého nebezpečí přistát bez ohrožení pilota či osob na zemi je:

Naučit se

38. Platný pilotní průkaz musí mít pilot u sebe:

Naučit se

39. Přibližují-li se dvě nebo více letadel těžších vzduchu k jednomu letišti s úmyslem přistát a nevztahují-li se na ně pravidla pro vyhýbání, platí přednost pro přistání:

Naučit se

40. Po průletu převodní výškou se pro udávání výšky přejde z nastavení hodnoty QNH:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. „Protišoková“ fólie se používá nejlépe tak, že se:

Naučit se

44. Pro kvalitu resuscitace má rozhodující význam:

Naučit se

45. Paraglidista v negativce dopadl opodál. Při našem příchodu leží na zádech v bezvědomí, nedýchá, je promodralý. Žádné zřetelně patrné zranění není zřejmé. Zavoláme záchrannou službu a dále jako první:

Naučit se

46. Ošetření ran a fixace zlomenin se u postiženého s úrazem v rámci první pomoci provádí:

Naučit se

47. Vyberte pravdivý výrok týkající se taktiky postupu, pokud jste svědkem vzniku vážného úrazu:

Naučit se

48. Zlomeninu dolní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

49. Resuscitace může být (mimo jiné) ukončena, pokud:

Naučit se

50. Při improvizovaném transportu postiženého:

Naučit se