On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Jakou velikost a orientaci má výsledná aerodynamická síla při ustáleném klouzavém letu?

Naučit se

2. Přetažení PK je:

Naučit se

3. Jak se změní rychlost proudění a statický tlak v něm, když v nějakém místě dojde ke zhuštění proudnic?

Naučit se

4. Turbulentní proudění je:

Naučit se

5. Na které části vrchlíku PK působí největší vztlak při pohledu zepředu?

Naučit se

6. Úhel náběhu je geometrický úhel, který:

Naučit se

7. Spirála je letový režim, při kterém:

Naučit se

8. Který z následujících zásahů pilota zvýší úhel náběhu PK?

Naučit se

9. Základní příčinou vzniku mechanické turbulence je:

Naučit se

10. Jak se pohybují vzduchové hmoty na teplé frontě?

Naučit se

11. Frontální mlhy se tvoří hlavně při přechodu front:

Naučit se

12. Hlavní příčinou atmosférické konvekce je:

Naučit se

13. Vítr je:

Naučit se

14. Anabatické proudění je:

Naučit se

15. Atmosférický tlak s rostoucí výškou:

Naučit se

16. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

17. "B" stall provedu

Naučit se

18. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

19. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

20. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

21. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

22. Rozdíl mezi UTC a středoevropským (SEČ) časem je:

Naučit se

23. Kurz zeměpisný měříme:

Naučit se

24. Čas se udává:

Naučit se

25. Zeměkoule je:

Naučit se

26. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

27. Při provádění srovnávací orientace je vždy spolehlivější:

Naučit se

28. Před přistáním do stojaté vody je zapotřebí především

Naučit se

29. Nevyšel vám rozpočet na přistání a musíte jej zkrátit. Jste ve výšce 30 m nad zemí

Naučit se

30. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

31. Při pozemním nácviku v silnějším větru vrchlík pilota nečekaně nadzvedne nad zem. Správný postup je:

Naučit se

32. Při asymetrickém zaklopení má PK tendenci

Naučit se

33. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

34. Lety VFR ve vzdušném prostoru třídy G se musí provádět tak, aby letadlo letělo:

Naučit se

35. Výškoměr nastavený na hodnotu QFE letiště ukazuje po přistání na letišti:

Naučit se

36. Informace o poloze CTR, TMA, LKR, LKP je možno získat

Naučit se

37. S výjimkou vzletu nebo přistání nebo s výjimkou povolení vydaného leteckým úřadem, musí být VFR let prováděn nad hustě zastavěnými místy nebo shromáždištěm lidí na volném prostranství ve výšce, která nesmí být menší než:

Naučit se

38. Letí-li dvě letadla na vstřícných tratích nebo přibližně takových, každé z nich se vyhne změnou kurzu:

Naučit se

39. Prostor třídy E sahá do výšky

Naučit se

40. Letadlo nesmí letět v takové vzdálenosti od jiného letadla, která by:

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Pokud je očekáván přílet vrtulníku, zachránci na zemi by měli stát tak, aby:

Naučit se

44. Chceme-li zastavit krvácení zaškrcením, pak platí zásada:

Naučit se

45. Pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, je pro postiženého úrazem nejlepší:

Naučit se

46. Zlomeninu dolní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

47. Nefunkčnost krevního oběhu („zástavu srdce“) v praxi rozpoznáme tak, že:

Naučit se

48. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

49. Zaškrcení se provádí:

Naučit se

50. Pokud je nutné pilota PG po pádu v těžko přístupném terénu improvizovaně transportovat, jako optimální transportní prostředek poslouží:

Naučit se