On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Při změně plošného zatížení se aerodynamická klouzavost:

Naučit se

2. Těžiště letadla je:

Naučit se

3. Štíhlost křídla:

Naučit se

4. Plošné zatížení:

Naučit se

5. Zatáčení PK je důsledkem:

Naučit se

6. Vztlak vzniká při obtékání profilu v důsledku vytvoření rozdílu tlaků nad a pod profilem. Jaký tlak je pod a nad profilem a jaký je při běžných úhlech náběhu poměr jejich velikostí?

Naučit se

7. Optimální klouzavostí lze letět při:

Naučit se

8. Na které části vrchlíku PK působí největší vztlak při pohledu zepředu?

Naučit se

9. Pro vznik vertikálních pohybů v troposféře je příznivé zvrstvení:

Naučit se

10. Čočkovité podlouhlé mraky:

Naučit se

11. Ve vzduchové hmotě bez oblačnosti je teplota na povrchu země 15°C a o 1000 m výše je teplota 13°C. Tato vrstva vzduchu je:

Naučit se

12. V jaké výšce dosahuje barometrický tlak přibližně poloviční hodnoty tlaku na střední hladině moře:

Naučit se

13. Rychlost větru obvykle s rostoucí výškou:

Naučit se

14. Nezbytným předpokladem pro kondenzaci nasycených vodních par v troposféře je přítomnost kondenzačních jader, kterými jsou:

Naučit se

15. Se studenou frontu I. druhu jsou obvykle spojeny nebezpečné jevy:

Naučit se

16. Předstartovní kontrola je

Naučit se

17. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

18. Svahování praktikujeme tak, že

Naučit se

19. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

20. "B" stall provedu

Naučit se

21. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

22. Poloha zeměpisného a magnetického pólu:

Naučit se

23. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

24. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

25. Kurz zeměpisný měříme:

Naučit se

26. Dříve než v Praze vychází slunce:

Naučit se

27. Při srovnávání mapy s terénem je nejdůležitější:

Naučit se

28. Při jednostranném přetažení vrchlíku pilot:

Naučit se

29. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

30. Při asymetrickém zaklopení má PK tendenci

Naučit se

31. Při přefouknutí přes kopec je nejbezpečnější

Naučit se

32. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

33. Záložní padák (ZP) použijeme bez váhání

Naučit se

34. Do zakázaného prostoru (LK P) pilot:

Naučit se

35. Pilot musí mít za letu u sebe vždy

Naučit se

36. Minimální letová dohlednost ve vzdušném prostoru třídy E je:

Naučit se

37. Definice dohlednosti zní:

Naučit se

38. Letí-li dvě letadla na vstřícných tratích nebo přibližně takových, každé z nich se vyhne změnou kurzu:

Naučit se

39. Letištní provoz je:

Naučit se

40. S výjimkou vzletu nebo přistání nebo s výjimkou povolení vydaného leteckým úřadem, musí být VFR let prováděn nad hustě zastavěnými místy nebo shromáždištěm lidí na volném prostranství ve výšce, která nesmí být menší než:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Pokud je nutné pilota PG po pádu v těžko přístupném terénu improvizovaně transportovat, jako optimální transportní prostředek poslouží:

Naučit se

44. Při improvizovaném transportu postiženého v bezvědomí:

Naučit se

45. „Protišoková“ fólie se používá nejlépe tak, že se:

Naučit se

46. Vyberte správné tvrzení, týkající se improvizovaného transportu:

Naučit se

47. Vyberte pravdivý výrok týkající se povinnosti poskytnout první pomoc:

Naučit se

48. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se

49. Cizí těleso (např. kamínky, střep apod.) z rány:

Naučit se

50. Zlomeniny fixujeme v improvizovaných podmínkách:

Naučit se