On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Přivedení PK za letu do blízkosti kritického úhlu náběhu se projeví:

Naučit se

2. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

3. Klouzavost je ovlivněna jen:

Naučit se

4. Jak funguje speed systém?

Naučit se

5. Jakou velikost a orientaci má výsledná aerodynamická síla při ustáleném klouzavém letu?

Naučit se

6. Vztlak na profilu vzniká v důsledku:

Naučit se

7. Je-li PK dynamicky stabilní:

Naučit se

8. Odtržením proudnic rozumíme:

Naučit se

9. Nejspodnější vrstvu atmosféry nazýváme:

Naučit se

10. Frontální mlhy se tvoří hlavně při přechodu front:

Naučit se

11. V letním období ve střední Evropě v centrální části výrazné tlakové výše očekáváme:

Naučit se

12. Jaké meteorologické podmínky lze očekávat v mírných zeměpisných šířkách v létě nad pevninou ve středu stacionární oblasti vysokého tlaku vzduchu?

Naučit se

13. Jak se pohybují vzduchové hmoty na teplé frontě?

Naučit se

14. Ve vzduchové hmotě bez oblačnosti je teplota na povrchu země 15°C a o 1000 m výše je teplota 13°C. Tato vrstva vzduchu je:

Naučit se

15. Úbytek teploty s výškou v definici standardní atmosféry – vertikální teplotní gradient má hodnotu:

Naučit se

16. Při nalétnutí do termického stoupavého proudu

Naučit se

17. Do předstartovní kontroly patří

Naučit se

18. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

19. Předstartovní kontrola je

Naučit se

20. Svahování praktikujeme tak, že

Naučit se

21. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

22. 9 cm na mapě 1 : 500 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

23. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

24. Srovnávací navigace spočívá v:

Naučit se

25. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

26. Rozdíl mezi UTC a středoevropským (SEČ) časem je:

Naučit se

27. Kurz měříme od severu ve stupních:

Naučit se

28. Při asymetrickém zaklopení má PK tendenci

Naučit se

29. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

30. Přistání na vodní hladině provádí pilot PK

Naučit se

31. Při pozemním nácviku v silnějším větru vrchlík pilota nečekaně nadzvedne nad zem. Správný postup je:

Naučit se

32. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

33. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

34. Doba platnosti lékařského posudku o zdravotní způsobilosti je pro piloty

Naučit se

35. Předpis LAA, který upravuje pravidla létání PK v ČR se nazývá

Naučit se

36. Prostor třídy G sahá v ČR do výšky

Naučit se

37. Přibližují-li se dvě nebo více letadel těžších vzduchu k jednomu letišti s úmyslem přistát a nevztahují-li se na ně pravidla pro vyhýbání, platí přednost pro přistání:

Naučit se

38. Letí-li dvě SLZ na protínajících se tratích ve volném prostoru má přednost SLZ letící

Naučit se

39. Omezený prostor (LK R) je prostor, který pilot:

Naučit se

40. Letištní provozní zóna (ATZ) má tyto rozměry:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se

44. „Lapavými dechy“ se rozumí:

Naučit se

45. Přilbu postiženému:

Naučit se

46. Nefunkčnost krevního oběhu („zástavu srdce“) v praxi rozpoznáme tak, že:

Naučit se

47. Pokud jedna vrstva tlakového obvazu nestačí k zastavení krvácení z rány na noze:

Naučit se

48. Telefonní číslo na záchrannou službu je v ČR:

Naučit se

49. Pilot během svahování po zaklapnutí asi 10 m nad zemí dopadl tvrdě na levý bok, zjevně otřesen, nicméně vstává, vzápětí kolabuje, je bledý, udává bolest naraženého boku, třese se, chce se mu spát, je trochu zmatený, ale nabízené přivolání záchranky striktně odmítá. Postup bude:

Naučit se

50. Resuscitace může být (mimo jiné) ukončena, pokud:

Naučit se