On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Při minimální rychlosti:

Naučit se

2. V klouzavém ustáleném letu je rovnováha mezi:

Naučit se

3. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

4. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

5. Těžiště letadla je:

Naučit se

6. Který z následujících zásahů pilota zvýší úhel náběhu PK?

Naučit se

7. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

8. Jakou velikost a orientaci má výsledná aerodynamická síla při ustáleném klouzavém letu?

Naučit se

9. Základní příčinou vzniku mechanické turbulence je:

Naučit se

10. Pokud pilot PK nebo MPK před sebou zjistí bouřkový oblak s húlavou, pro další bezpečný let provede:

Naučit se

11. Který z následujícíh procesů ve vrstvě vzduchu může vést k tvorbě oblačnosti typu kumulus a kumulonimbus?

Naučit se

12. V oblasti tlakové výše vane na severní polokouli vítr při zemi:

Naučit se

13. V praxi převádíme rychlosti větru z m/s na kt vztahem:

Naučit se

14. Která vlastnost je typická pro troposféru:

Naučit se

15. Vítr je určen:

Naučit se

16. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

17. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

18. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

19. Při vlétnutí do stoupavého proudu

Naučit se

20. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

21. Směr letu a směr pohybu PK vůči zemi je

Naučit se

22. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

23. Zeměkoule je:

Naučit se

24. Nultý poledník je:

Naučit se

25. 225 stupňů je vedlejší světová strana:

Naučit se

26. Rozdíl mezi UTC a středoevropským (SEČ) časem je:

Naučit se

27. 9 cm na mapě 1 : 500 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

28. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

29. Před přistáním do stojaté vody je zapotřebí především

Naučit se

30. Záložní padák (ZP) použijeme bez váhání

Naučit se

31. Při srážce s jiným SLZ ve výšce 50 - 100 m nad terénem je správný postup

Naučit se

32. Při nouzovém přistáním upřednostním

Naučit se

33. Při přefouknutí přes kopec je nejbezpečnější

Naučit se

34. Letadlo, které je podle pravidel povinno dát přednost jinému letadlu se musí:

Naučit se

35. Pilot musí mít za letu u sebe vždy

Naučit se

36. Minimální letová dohlednost ve vzdušném prostoru třídy E je:

Naučit se

37. Technický průkaz PK vystavuje

Naučit se

38. Zkratka AGL u výškového údaje v letecké mapě znamená:

Naučit se

39. Letí-li dvě letadla na vstřícných tratích nebo přibližně takových, každé z nich se vyhne změnou kurzu:

Naučit se

40. Prostor typu LKP sahá

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Pro kvalitu resuscitace má rozhodující význam:

Naučit se

44. Resuscitaci provádí laici bez speciálního výcviku:

Naučit se

45. Ošetření ran a fixace zlomenin se u postiženého s úrazem v rámci první pomoci provádí:

Naučit se

46. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

47. Signalizace, kterou osoby na zemi potvrzují potřebu přistání posádce záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

48. Zlomeniny fixujeme v improvizovaných podmínkách:

Naučit se

49. Paraglidista v negativce dopadl opodál. Při našem příchodu leží na zádech v bezvědomí, nedýchá, je promodralý. Žádné zřetelně patrné zranění není zřejmé. Zavoláme záchrannou službu a dále jako první:

Naučit se

50. Cizí těleso (např. kamínky, střep apod.) z rány:

Naučit se