On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

2. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

3. Vztlak na profilu vzniká v důsledku:

Naučit se

4. Vztlak na profilu křídla:

Naučit se

5. Tětiva profilu je:

Naučit se

6. Při zvýšení úhlu náběhu se dopředná rychlost letu:

Naučit se

7. Úhel náběhu je geometrický úhel, který:

Naučit se

8. Indukovaný odpor lze zmenšit:

Naučit se

9. Který z následujícíh procesů ve vrstvě vzduchu může vést k tvorbě oblačnosti typu kumulus a kumulonimbus?

Naučit se

10. Údolní vítr (tzv. "údolka") vane:

Naučit se

11. Srážky vypadávající z oblačnosti typu Cb - cumulonimbus, jsou charakteru:

Naučit se

12. V troposféře při nárůstu výšky o 100 m je pokles tlaku:

Naučit se

13. Správně označení severozápadního větru ve zkratkách ICAO je:

Naučit se

14. Nebezpečné jevy spojené s bouřkou:

Naučit se

15. Vertikální mohutnost troposféry je největší:

Naučit se

16. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

17. Do předstartovní kontroly patří

Naučit se

18. Předstartovní kontrola je

Naučit se

19. Směr letu a směr pohybu PK vůči zemi je

Naučit se

20. "B" stall provedu

Naučit se

21. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

22. Zeměpisný sever a jih:

Naučit se

23. Která z dále uvedených podmínek je nejdůležitější pro srovnávací navigaci?

Naučit se

24. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

25. Sever magnetický je směr, který:

Naučit se

26. Nultý poledník je:

Naučit se

27. Rozdíl mezi UTC a letním středoevropským (SELČ) časem je:

Naučit se

28. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

29. Záložní padák (ZP) použijeme bez váhání

Naučit se

30. Při srážce s jiným SLZ ve výšce 50 - 100 m nad terénem je správný postup

Naučit se

31. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

32. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

33. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

34. Technický průkaz PK kategorie "P" je možno vydat

Naučit se

35. Na vstřícné trati letí letadla stejné kategorie. Opatření k vyhnutí provede:

Naučit se

36. Pilot musí mít za letu u sebe vždy

Naučit se

37. Pilot letadla nevybaveného radiostanicí, který má v úmyslu přiletět na neřízené letiště nebo z něho odletět, je povinen

Naučit se

38. Minimální letová dohlednost ve vzdušném prostoru třídy E je:

Naučit se

39. Letadlo nesmí letět v takové vzdálenosti od jiného letadla, která by:

Naučit se

40. S výjimkou vzletu nebo přistání nebo s výjimkou povolení vydaného leteckým úřadem, musí být VFR let prováděn nad hustě zastavěnými místy nebo shromáždištěm lidí na volném prostranství ve výšce, která nesmí být menší než:

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Při nevydařeném přistání prolétl pilot oknem a řízl se na zápěstí tak nešťastně, že rána silně krvácí, krev vystřikuje. Z rány ční střep cca 10 cm dlouhý. Postižený je při vědomí, bledý, stěžuje si na bolest v kotníku pravé nohy, kde je zjevná deformace. Zavoláme záchrannou službu a dále:

Naučit se

44. Nefunkčnost krevního oběhu („zástavu srdce“) v praxi rozpoznáme tak, že:

Naučit se

45. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

46. Resuscitace může být (mimo jiné) ukončena, pokud:

Naučit se

47. Vyberte správné tvrzení týkající se polohy postiženého se závažným úrazem v bezvědomí:

Naučit se

48. Přilbu postiženému:

Naučit se

49. Vyberte správné tvrzení, týkající se improvizovaného transportu:

Naučit se

50. Zlomeninu dolní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se