On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Vztlak na profilu křídla:

Naučit se

2. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

3. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

4. Indukovaný odpor:

Naučit se

5. Jakou velikost a orientaci má výsledná aerodynamická síla při ustáleném klouzavém letu?

Naučit se

6. Na spodní straně křídla za letu působí:

Naučit se

7. Přivedení PK za letu do blízkosti kritického úhlu náběhu se projeví:

Naučit se

8. Při změně plošného zatížení se aerodynamická klouzavost:

Naučit se

9. Mezi oblačnost kupovitou patří:

Naučit se

10. Nejčastější směr větru v údolí způsobený termickými efekty je směrem:

Naučit se

11. V praxi převádíme rychlosti větru z m/s na kt vztahem:

Naučit se

12. Čočkovité podlouhlé mraky:

Naučit se

13. V oblasti fronty se tvoří mohutná a výrazná Cb - cumulonimbus oblačnost. Je to typický projev:

Naučit se

14. Část cyklóny mezi teplou a studenou frontou se jmenuje:

Naučit se

15. Jaké vlastnosti bude mít přízemní vítr v oblasti, kde jsou na přízemní meteorologické mapě izobary blízko u sebe?

Naučit se

16. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

17. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

18. Do předstartovní kontroly patří

Naučit se

19. Rychlost letu zvýším

Naučit se

20. Směr letu a směr pohybu PK vůči zemi je

Naučit se

21. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

22. Sever magnetický je směr, který:

Naučit se

23. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

24. Poloha zeměpisného a magnetického pólu:

Naučit se

25. Dříve než v Praze vychází slunce:

Naučit se

26. Zeměkoule je:

Naučit se

27. Letecké navigaci vyhovují nejlépe mapy, které:

Naučit se

28. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

29. Když za letu vypadne záložní padák a naplní se:

Naučit se

30. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

31. Záložní padák (ZP) použijeme bez váhání

Naučit se

32. Při jednostranném přetažení vrchlíku pilot:

Naučit se

33. Při nasátí oblačností s velkým vertikálním vývojem je nejlepší:

Naučit se

34. Jaký je minimální věk pro zahájení teoretického a praktického výcviku uživatele PK

Naučit se

35. Co znamená zkratka SLZ

Naučit se

36. Po průletu převodní výškou se pro udávání výšky přejde z nastavení hodnoty QNH:

Naučit se

37. Letadlo mající přednost musí udržovat svůj kurs a rychlost:

Naučit se

38. Ověřovat zda je technický průkaz SLZ platný je povinností:

Naučit se

39. Sportovní létající zařízení může řídit

Naučit se

40. Lety VFR ve vzdušném prostoru třídy G se musí provádět tak, aby letadlo letělo:

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Pokud jedna vrstva tlakového obvazu nestačí k zastavení krvácení z rány na noze:

Naučit se

44. Pokud je nutné pilota PG po pádu v těžko přístupném terénu improvizovaně transportovat, jako optimální transportní prostředek poslouží:

Naučit se

45. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se

46. Resuscitaci (oživování) je potřeba provádět tehdy, pokud postižený:

Naučit se

47. Resuscitace bez dýchání z plic do plic se provádí:

Naučit se

48. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

49. Schématem „A-B-C“ se má v rámci prvotního vyšetření na mysli:

Naučit se

50. Při nevydařeném přistání prolétl pilot oknem a řízl se na zápěstí tak nešťastně, že rána silně krvácí, krev vystřikuje. Z rány ční střep cca 10 cm dlouhý. Postižený je při vědomí, bledý, stěžuje si na bolest v kotníku pravé nohy, kde je zjevná deformace. Zavoláme záchrannou službu a dále:

Naučit se