On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Vztlak na profilu křídla:

Naučit se

2. Je-li PK dynamicky stabilní:

Naučit se

3. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

4. V okamžiku vlétnutí do klesavého proudu se úhel náběhu:

Naučit se

5. Vztlak působí:

Naučit se

6. Vztlak na profilu vzniká v důsledku:

Naučit se

7. Je možné z rychlostní poláry odečíst rychlost nejlepšího klouzání při protivětru?

Naučit se

8. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

9. Postupujeme-li na severní polokouli ve vertikálním směru od země, pak směr větru se poněkud liší od směru, který byl naměřen u země a stáčí se:

Naučit se

10. Isobary jsou čáry na přízemních meteorologických mapách, které spojují místa:

Naučit se

11. Jev nazývaný turbulence je definován jako:

Naučit se

12. Rosný bod je:

Naučit se

13. Zvrstvení vzduchu ve vrstvě inverze je:

Naučit se

14. Základní příčinou vzniku mechanické turbulence je:

Naučit se

15. Jaký typ srážek lze očekávat na aktivní studené frontě?

Naučit se

16. Spirálu docílíme tak, že

Naučit se

17. Směr letu a směr pohybu PK vůči zemi je

Naučit se

18. Při vlétnutí do stoupavého proudu

Naučit se

19. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

20. Při silnějším větru startuji

Naučit se

21. Mezi tzv. únikové manévry patří

Naučit se

22. Doba východu a západu slunce se mění:

Naučit se

23. Vrstevnice (izohypsy) jsou uzavřené prostorové křivky spojující místa o stejné:

Naučit se

24. Poloha zeměpisného a magnetického pólu:

Naučit se

25. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

26. Osa zemská je myšlená přímka středem země kolmá na rovník. Místa, kde protíná povrch země se nazývají póly (točny). Jsou to póly:

Naučit se

27. Kurz měříme od severu ve stupních:

Naučit se

28. Záložní padák (ZP) použijeme tak, že

Naučit se

29. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

30. Při jednostranném přetažení vrchlíku pilot:

Naučit se

31. Při přefouknutí přes kopec je nejbezpečnější

Naučit se

32. Při nasátí oblačností s velkým vertikálním vývojem je nejlepší:

Naučit se

33. Před přistáním do stojaté vody je zapotřebí především

Naučit se

34. TMA (koncová řízená oblast)

Naučit se

35. Platný pilotní průkaz musí mít pilot u sebe:

Naučit se

36. Kdo může provádět výcvik na PK

Naučit se

37. Letištní provoz je:

Naučit se

38. Výškoměr nastavený na hodnotu QFE letiště ukazuje po přistání na letišti:

Naučit se

39. Definice dohlednosti zní:

Naučit se

40. Údaj v metrech přepočítáte na údaj ve stopách přibližně (foot, zkr.ft)

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Zlomeninu horní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

44. Vyberte správné tvrzení týkající se polohy postiženého se závažným úrazem:

Naučit se

45. Pokud je nutné pilota PG po pádu v těžko přístupném terénu improvizovaně transportovat, jako optimální transportní prostředek poslouží:

Naučit se

46. Nejpodstatnější výkony první pomoci, které můžeme provést v případě vážného úrazu, jsou:

Naučit se

47. Pokud je očekáván přílet vrtulníku, zachránci na zemi by měli stát tak, aby:

Naučit se

48. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se

49. Chceme-li zastavit krvácení zaškrcením, pak platí zásada:

Naučit se

50. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se