On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

2. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

3. Odtržením proudnic rozumíme:

Naučit se

4. Vztlak působí:

Naučit se

5. Při kritickém úhlu náběhu:

Naučit se

6. Klouzavost je ovlivněna jen:

Naučit se

7. Klouzavost vůči zemi se:

Naučit se

8. Úhel náběhu je geometrický úhel, který:

Naučit se

9. Které bouřky postupují kupředu nejrychleji?

Naučit se

10. Pokud pilot PK nebo MPK před sebou zjistí bouřkový oblak s húlavou, pro další bezpečný let provede:

Naučit se

11. V jaké výšce dosahuje barometrický tlak přibližně poloviční hodnoty tlaku na střední hladině moře:

Naučit se

12. Který z oblaků tvořící se na čele studené fronty je pro letový provoz nejnebezpečnější:

Naučit se

13. Která z druhů uvedených mlh se nejčastěji likviduje zesílením rychlosti přízemního větru:

Naučit se

14. Atmosférický tlak s rostoucí výškou:

Naučit se

15. Teplotou rosného bodu nazýváme:

Naučit se

16. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

17. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

18. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

19. Spirálu docílíme tak, že

Naučit se

20. Rychlost letu zvýším

Naučit se

21. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

22. Při provádění srovnávací orientace je vždy spolehlivější:

Naučit se

23. Letecké navigaci vyhovují nejlépe mapy, které:

Naučit se

24. 10 cm na mapě 1 : 200 000 odpovídá ve skutečnosti:

Naučit se

25. Která z dále uvedených podmínek je nejdůležitější pro srovnávací navigaci?

Naučit se

26. Kurz zeměpisný měříme:

Naučit se

27. Nultý poledník je:

Naučit se

28. Záložní padák (ZP) použijeme tak, že

Naučit se

29. Při silném větru pilot zaletěl do místa, odkud se proti větru neprosazuje:

Naučit se

30. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

31. Když za letu vypadne záložní padák a naplní se:

Naučit se

32. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

33. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

34. Ve vzdušném prostoru G se požadavek na spojení?

Naučit se

35. Letištní provoz je:

Naučit se

36. Prostor typu LKP sahá

Naučit se

37. Pilot letadla nevybaveného radiostanicí, který má v úmyslu přiletět na neřízené letiště nebo z něho odletět, je povinen

Naučit se

38. Letadlo, které je podle pravidel povinno dát přednost jinému letadlu se musí:

Naučit se

39. Minimální letová dohlednost ve vzdušném prostoru třídy E je:

Naučit se

40. Omezený prostor (LK R) je prostor, který pilot:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. „Protišoková“ fólie se používá nejlépe tak, že se:

Naučit se

44. Vyberte správné tvrzení, týkající se improvizovaného transportu:

Naučit se

45. Zlomeninu dolní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

46. Schématem „A-B-C“ se má v rámci prvotního vyšetření na mysli:

Naučit se

47. Resuscitaci provádí laici bez speciálního výcviku:

Naučit se

48. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se

49. Vyberte pravdivé tvrzení, týkající se použití protišokové fólie:

Naučit se

50. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se