On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Tětiva profilu je:

Naučit se

2. Klouzavost křídla při zvýšení váhy pilota:

Naučit se

3. V ustáleném klouzavém letu je v rovnováze:

Naučit se

4. Při zvýšení úhlu náběhu se dopředná rychlost letu:

Naučit se

5. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

6. V klouzavém ustáleném letu je rovnováha mezi:

Naučit se

7. Za normálního ustáleného letu je:

Naučit se

8. Rychlost letu PK a MPK se při zvýšení váhy pilota:

Naučit se

9. Koncentrace kondenzačních jader je největší:

Naučit se

10. Který z následujících druhů oblačnosti je považován za střední oblačnost v mírném pásu?

Naučit se

11. Atmosférický tlak s rostoucí výškou:

Naučit se

12. Při přechodu studené fronty I. druhu je srážkové pásmo:

Naučit se

13. Počáteční fáze bouřky je charakterizována:

Naučit se

14. Anabatické proudění je:

Naučit se

15. Isobary jsou čáry na přízemních meteorologických mapách, které spojují místa:

Naučit se

16. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

17. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

18. Při asymetrickém zaklopení 1/2 náběžné hrany PK je potřeba

Naučit se

19. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

20. Předstartovní kontrola je

Naučit se

21. Rychlost letu zvýším

Naučit se

22. Letadlo letící kursem 265 za větru 085 bude:

Naučit se

23. Vrstevnice (izohypsy) jsou uzavřené prostorové křivky spojující místa o stejné:

Naučit se

24. Která z dále uvedených podmínek je nejdůležitější pro srovnávací navigaci?

Naučit se

25. Rozdíl mezi UTC a letním středoevropským (SELČ) časem je:

Naučit se

26. Zeměpisné souřadnice nám udávají:

Naučit se

27. Zeměpisný sever a jih:

Naučit se

28. Při sešlápnutí speed systému

Naučit se

29. Při pozemním nácviku v silnějším větru vrchlík pilota nečekaně nadzvedne nad zem. Správný postup je:

Naučit se

30. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

31. Při přetažení PK

Naučit se

32. Při srážce s jiným SLZ ve výšce 50 - 100 m nad terénem je správný postup

Naučit se

33. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

34. Údaj v metrech přepočítáte na údaj ve stopách přibližně (foot, zkr.ft)

Naučit se

35. Letadlo nesmí letět v takové vzdálenosti od jiného letadla, která by:

Naučit se

36. Ze SLZ není dovoleno:

Naučit se

37. Výškoměr nastavený na hodnotu QFE letiště ukazuje po přistání na letišti:

Naučit se

38. Prostor třídy E sahá do výšky

Naučit se

39. Po průletu převodní výškou se pro udávání výšky přejde z nastavení hodnoty QNH:

Naučit se

40. Definice dohlednosti zní:

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Pokud je nutné pilota PG po pádu v těžko přístupném terénu improvizovaně transportovat, jako optimální transportní prostředek poslouží:

Naučit se

44. Nejúčinnější protišoková opatření (po zabezpečení základních životních funkcí) jsou v laické první pomoci:

Naučit se

45. Pilot během svahování po zaklapnutí asi 10 m nad zemí dopadl tvrdě na levý bok, zjevně otřesen, nicméně vstává, vzápětí kolabuje, je bledý, udává bolest naraženého boku, třese se, chce se mu spát, je trochu zmatený, ale nabízené přivolání záchranky striktně odmítá. Postup bude:

Naučit se

46. „Protišoková“ fólie se používá nejlépe tak, že se:

Naučit se

47. Ošetření ran a fixace zlomenin se u postiženého s úrazem v rámci první pomoci provádí:

Naučit se

48. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se

49. Pokud jedna vrstva tlakového obvazu nestačí k zastavení krvácení z rány na noze:

Naučit se

50. Mobilní telefon by měl mít pilot za letu:

Naučit se