On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Které složky tvoří výslednou aerodynamickou sílu?

Naučit se

2. Štíhlost křídla:

Naučit se

3. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

4. Indukovaný odpor lze zmenšit:

Naučit se

5. Celkový aerodynamický odpor se skládá z odporu:

Naučit se

6. Rychlost letu PK a MPK se při zvýšení váhy pilota:

Naučit se

7. Letí-li letadlo klouzavým letem při takovém úhlu náběhu, že jeho klouzavost je např. 10, pak to znamená, že:

Naučit se

8. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

9. Při stabilním teplotním zvrstvení a silném větru, který s výškou dále sílí, vzniká za terénní překážkou proudění:

Naučit se

10. Základní příčinou vzniku oblačnosti v atmosféře je:

Naučit se

11. Polovina hmotnosti zemské atmosféry se nachází ve spodních:

Naučit se

12. Z vrstvy oblačnosti typu St - stratus převážně:

Naučit se

13. Jak se pohybují vzduchové hmoty na teplé frontě?

Naučit se

14. Jaké vlastnosti bude mít přízemní vítr v oblasti, kde jsou na přízemní meteorologické mapě izobary blízko u sebe?

Naučit se

15. Které základní parametry a jevy určují počasí uvnitř vzduchové hmoty:

Naučit se

16. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

17. Předstartovní kontrola je

Naučit se

18. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

19. Při asymetrickém zaklopení 1/2 náběžné hrany PK je potřeba

Naučit se

20. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

21. Při nalétnutí do termického stoupavého proudu

Naučit se

22. Která z dále uvedených podmínek je nejdůležitější pro srovnávací navigaci?

Naučit se

23. Rychlost letu zobrazená v GPS je:

Naučit se

24. Směru jih odpovídá údaj:

Naučit se

25. Zeměpisný poledník je:

Naučit se

26. Doba východu a západu slunce se mění:

Naučit se

27. Při provádění srovnávací orientace je vždy spolehlivější:

Naučit se

28. Pro nácvik létání nouzových režimů nad vodní plochou se vybavíte

Naučit se

29. Při srážce s jiným SLZ ve výšce 50 - 100 m nad terénem je správný postup

Naučit se

30. Záložní padák (ZP) použijeme tak, že

Naučit se

31. Když za letu vypadne záložní padák a naplní se:

Naučit se

32. Pokud je k dispozici, má pilot mobilní telefon při letu:

Naučit se

33. Nevyšel vám rozpočet na přistání a musíte jej zkrátit. Jste ve výšce 30 m nad zemí

Naučit se

34. Létat nad shromážděním osob v takové výšce, která by nedovolila v případě vzniklého nebezpečí přistát bez ohrožení pilota či osob na zemi je:

Naučit se

35. Prostor typu LKP sahá

Naučit se

36. Do zakázaného prostoru (LK P) pilot:

Naučit se

37. Letadlo, které je podle pravidel povinno dát přednost jinému letadlu se musí:

Naučit se

38. Předpis LAA, který upravuje pravidla létání PK v ČR se nazývá

Naučit se

39. Technický průkaz PK vystavuje

Naučit se

40. Lety VFR ve třídách vzdušného prostoru C, D a E se smějí provádět ve vzdálenosti od oblaků:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se

44. Při nevydařeném přistání prolétl pilot oknem a řízl se na zápěstí tak nešťastně, že rána silně krvácí, krev vystřikuje. Z rány ční střep cca 10 cm dlouhý. Postižený je při vědomí, bledý, stěžuje si na bolest v kotníku pravé nohy, kde je zjevná deformace. Zavoláme záchrannou službu a dále:

Naučit se

45. Mobilní telefon by měl mít pilot za letu:

Naučit se

46. Resuscitaci (oživování) je potřeba provádět tehdy, pokud postižený:

Naučit se

47. Pro zabránění ztrátám tepla je nejúčinnější:

Naučit se

48. Zlomeninu horní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

49. Při improvizovaném transportu postiženého v bezvědomí:

Naučit se

50. Pokud je zřejmé, že bude nutný zásah záchranářského vrtulníku, voláme v ČR přednostně číslo:

Naučit se