On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Přivedení PK za letu do blízkosti kritického úhlu náběhu se projeví:

Naučit se

2. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

3. Jak se změní rychlost proudu a statický tlak, když se rozšíří v určitém místě proudnice:

Naučit se

4. Celková hmotnost PK a pilota s veškerým vybavením je 100 kg, plocha PK je 25 m2 . Plošné zatížení PK je:

Naučit se

5. Při laminárním proudění:

Naučit se

6. Indukovaný odpor:

Naučit se

7. Vztlak je?

Naučit se

8. K pádu letadla dochází když:

Naučit se

9. Z vertikálně vyvinutých oblaků typu Cb - cumulonimbus vypadávají převážně srážky ve formě:

Naučit se

10. Nejčastější směr větru v údolí způsobený termickými efekty je směrem:

Naučit se

11. Co rozumíme v meteorologii pojmem bouřka:

Naučit se

12. Termická turbulence vzniká vlivem:

Naučit se

13. Mezi vysoká oblaka patří:

Naučit se

14. Při přechodu studené fronty I. druhu je srážkové pásmo:

Naučit se

15. Nebezpečné jevy spojené s bouřkou:

Naučit se

16. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

17. Při silnějším větru startuji

Naučit se

18. Svahování praktikujeme tak, že

Naučit se

19. Předstartovní kontrola je

Naučit se

20. Při nalétnutí do termického stoupavého proudu

Naučit se

21. Směr větru před přistáním v neznámém místě, kde není větrný rukáv, nejsnáze poznáme podle

Naučit se

22. Doba východu a západu slunce se mění:

Naučit se

23. Zeměpisné souřadnice nám udávají:

Naučit se

24. Rozdíl mezi UTC a letním středoevropským (SELČ) časem je:

Naučit se

25. Směru jih odpovídá údaj:

Naučit se

26. Dříve než v Praze vychází slunce:

Naučit se

27. Zeměpisný sever a jih:

Naučit se

28. Při přistání na vysokém stromě:

Naučit se

29. Před přistáním do stojaté vody je zapotřebí především

Naučit se

30. Přistání na vodní hladině provádí pilot PK

Naučit se

31. Při přefouknutí přes kopec je nejbezpečnější

Naučit se

32. Při jednostranném přetažení vrchlíku pilot:

Naučit se

33. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

34. Sportovní létající zařízení může řídit

Naučit se

35. Pilot musí mít za letu u sebe vždy

Naučit se

36. S výjimkou vzletu nebo přistání nebo s výjimkou povolení vydaného úřadem musí být let VFR prováděn nad zemí nebo vodou ve výšce ne menší než:

Naučit se

37. Na vstřícné trati letí letadla stejné kategorie. Opatření k vyhnutí provede:

Naučit se

38. Lety VFR ve vzdušném prostoru třídy G se musí provádět tak, aby letadlo letělo:

Naučit se

39. Do zakázaného prostoru (LK P) pilot:

Naučit se

40. Letištní provozní zóna (ATZ) má tyto rozměry:

Naučit se

41. Volné konce jsou

Naučit se

42. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

43. Paraglidista v negativce dopadl opodál. Při našem příchodu leží na zádech v bezvědomí, nedýchá, je promodralý. Žádné zřetelně patrné zranění není zřejmé. Zavoláme záchrannou službu a dále jako první:

Naučit se

44. Schématem „A-B-C“ se má v rámci prvotního vyšetření na mysli:

Naučit se

45. Signalizace, kterou osoby na zemi potvrzují potřebu přistání posádce záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se

46. Vyberte správné tvrzení týkající se polohy postiženého se závažným úrazem v bezvědomí:

Naučit se

47. Pilot během svahování po zaklapnutí asi 10 m nad zemí dopadl tvrdě na levý bok, zjevně otřesen, nicméně vstává, vzápětí kolabuje, je bledý, udává bolest naraženého boku, třese se, chce se mu spát, je trochu zmatený, ale nabízené přivolání záchranky striktně odmítá. Postup bude:

Naučit se

48. Nejpodstatnější výkony první pomoci, které můžeme provést v případě vážného úrazu, jsou:

Naučit se

49. Pro kvalitu resuscitace má rozhodující význam:

Naučit se

50. Signalizace, kterou osoby na zemi ruší potřebu přistání záchranného vrtulníku, se provádí:

Naučit se