On-line TEST

Vyzkoušejte si, jak jste na tom s vědomostmi pro získání paraglidingové Licence PILOT.
Nejste si jisti a nebo neznáte správnou odpověď? Naučte se vše potřebné přímo v naší on-line výuce.
Ano, až tak jednoduché to je…

Test - PL A

1. Odtržením proudnic rozumíme:

Naučit se

2. Hlavní příčinou odtržení proudu je vždy:

Naučit se

3. Vyberte správné tvrzení týkající se polohy postiženého se závažným úrazem v bezvědomí:

Naučit se

4. Při zatáčení PK se úhel náběhu na straně uvnitř zatáčky:

Naučit se

5. Optimální klouzavostí lze letět při:

Naučit se

6. Zatáčení PK je důsledkem:

Naučit se

7. Při obtékání tělesa vznikají aerodynamické síly. Nazývají se:

Naučit se

8. Letí-li PK ustáleným letem v ideálním prostředí (za bezvětří) tak, že jeho klouzavost je 6, pak to znamená, že:

Naučit se

9. V oblasti tlakové výše vane na severní polokouli vítr při zemi:

Naučit se

10. Atmosférický tlak s rostoucí výškou:

Naučit se

11. Při které z následujících změn skupenství se uvolňuje latentní teplo?

Naučit se

12. Jaké jsou kromě sil způsobující výstup vzduchu další dvě podmínky nutné pro vytvoření bouřky?

Naučit se

13. Při stoupání je v převodní výšce přestavován výškoměr. Je-li místní QNH 1023 hPa, co se stane s údajem výškoměru?

Naučit se

14. Změna skupenství led – vodní pára se nazývá:

Naučit se

15. V letním období ve střední Evropě v centrální části výrazné tlakové výše očekáváme:

Naučit se

16. Předstartovní kontrola je

Naučit se

17. Co znamená populární termín "negativní zatáčka"

Naučit se

18. Při vlétnutí do klesavého proudu

Naučit se

19. Směr vzletu a výběr startoviště podřizujeme

Naučit se

20. Při vlétnutí do stoupavého proudu

Naučit se

21. Při uvolnění speed systému se rychlost PK

Naučit se

22. Osa zemská je myšlená přímka středem země kolmá na rovník. Místa, kde protíná povrch země se nazývají póly (točny). Jsou to póly:

Naučit se

23. Rozdíl mezi UTC a letním středoevropským (SELČ) časem je:

Naučit se

24. 225 stupňů je vedlejší světová strana:

Naučit se

25. Srovnávací navigace spočívá v:

Naučit se

26. Zeměkoule je:

Naučit se

27. Kurz zeměpisný měříme:

Naučit se

28. Při přetržení řídící šňůry za letu je správný postup

Naučit se

29. Při nouzovém přistání pilot volí vždy jako poslední možnost:

Naučit se

30. Před přistáním do stojaté vody je zapotřebí především

Naučit se

31. Při přistání na vysokém stromě:

Naučit se

32. Při nouzovém přistáním upřednostním

Naučit se

33. Při přetažení PK

Naučit se

34. Ze SLZ není dovoleno:

Naučit se

35. Lety VFR ve třídách vzdušného prostoru C, D a E se smějí provádět ve vzdálenosti od oblaků:

Naučit se

36. Platný pilotní průkaz musí mít pilot u sebe:

Naučit se

37. Kdo může provádět výcvik na PK

Naučit se

38. Prostor třídy E sahá do výšky

Naučit se

39. Údaj v metrech přepočítáte na údaj ve stopách přibližně (foot, zkr.ft)

Naučit se

40. Letí-li dvě letadla na vstřícných tratích nebo přibližně takových, každé z nich se vyhne změnou kurzu:

Naučit se

41. PK nejvíce poškozuje

Naučit se

42. Volné konce jsou

Naučit se

43. Při improvizovaném transportu postiženého:

Naučit se

44. Pilot během svahování po zaklapnutí asi 10 m nad zemí dopadl tvrdě na levý bok, zjevně otřesen, nicméně vstává, vzápětí kolabuje, je bledý, udává bolest naraženého boku, třese se, chce se mu spát, je trochu zmatený, ale nabízené přivolání záchranky striktně odmítá. Postup bude:

Naučit se

45. Mobilní telefon by měl mít pilot za letu:

Naučit se

46. Schématem „A-B-C“ se má v rámci prvotního vyšetření na mysli:

Naučit se

47. Postižený během výstupu na kopec náhle zkolaboval, leží, nehýbe se, asi 1x za dvacet sekund se zhluboka nadechne. Jiný svědek příhody se mezi tím pokouší vyhmatat postiženému tep na krku a hlásí, že cítí slabý, „nitkovitý“, rychlý tep. Je potřeba přivolat pomoc a ihned:

Naučit se

48. Zlomeninu horní končetiny přednostně fixujeme:

Naučit se

49. Resuscitace bez dýchání z plic do plic se provádí:

Naučit se

50. Pokud je očekáván přílet vrtulníku, zachránci na zemi by měli stát tak, aby:

Naučit se